Saturday, April 3, 2010

KASUT HILANG DI MASJID KLCC

Pagi tadi saya ke Shah Alam jumpa abah zakaria..abah ajak pergi makan2 dan sembang..kalau tak silap pukul 12lbh saya gerak pulang ke Kl Sentral dengan menaiki komuter..sampai ke Kl Sentral saya terus solat zohor..Hari ini saya free,kelas di UM tidak ada..so,saya cadang hari ini nak pergi jalan sorang-sorang..Destinasi saya seterusnya ialah KLCC..dah lama saya tak pergi jalan-jalan disana..sampai KLCC saya jalan-jalan di taman..maklum la hari sabtu ramai orang datang,dengan membawa keluarga masing-masing..saya singgah Masjid KLCC untuk berehat sekejap sambil melayari internet..lepas solat asar saya hendak pulan semula ke KLCC,saya tengok tempat letak kasut saya hilang,puas saya mencari satu masjid tapi tidak jumpa juga.perasaan marah dan gelisah difikiran..siapalah yang mengambil kasut saya ni..nak kata kasut baru tak juga,sebab kasut lama..tapi saya suka pakai kasut tu..

Saya ada tanya budak perempuan yang duduk di situ,tanya pada dia..ada tak nampak kasut letak di sini,dia cakap tak nampak..saya cakap la kasut saya hilang..Budak perempuan tu cakap baru tadi seorang kakak hilang kasut juga..ermm..menggeling kepala saya dibuatnya..Tempat masjid pun orang mencuri..saya cuba telefon kawan2 saya,kalau diaorang boleh bantu..ermm..kecewa sedikit kawan-kawan saya diluar area KL.xpela tak ada rezki..saya teringat adik saya kerja di KLCC..Alhamdulillah adik saya tolong cari kasut saya,adik saay suruh datang KLCC tingkat 2 dan cari kedai Bata..saya pulak tanya abang jaga masjid dan meminjam selipar masjid..abang yang jaga masjid tadi terus bagi saya selipar,dia cakap pakailah selipar ini sebab selipar ni orang tinggal..dia cakap lagi ambik la..tak payah pulang semula..Alhamdulillah...terima kasih buat abang yang jaga masjid tadi..saya bergegas terus ke KLCC jumpa adik saya..sampai di kedai bata,adik saya sudah menunggu di situ,adik cakap pilih cepat sebab dia nak masuk semula kerja..saya pilih la kasut yang mana-mana..janji sedap pakai.Akhirnya saya dapat juga kasut yang saya suka..Harga kasut tu RM80..Terima kasih buat adik saya belanja saya sepasang kasut..kalau la adik saya tak kerja di KLCC xtau la macam mana..Apa-apa pun syukur Alhamdulillah..Allah permudahkan urusan saya...Setiap masalah ada penyelesaian..Orang yang mencuri kasut saya,saya doakan bertaubatlah kepada Allah..sebelum terlambat..saya halalkan kamu ambik kasut saya.

Adik saya cakap lain kali nak pergi masjid mana-mana letak kasut dalam plastik dan beg supaya tak hilang..Lepas ni saya lebih berhati-hati..

No comments:

Post a Comment