Friday, January 29, 2010

Kebersihan Masjid Mempaga Gred B

Baru2 ni majlis agama negeri datang melawat setiap masjid Daerah Bentong.Salah satunya Masjid Felda Mempaga tempat saya tinggal.Setiap malam rutin harian saya ke masjid untuk solat berjemaah.sampai ke masjid saya terus masuk ke dalam.Seorang jemaah masjid Pakcik Din cakap dengan saya,masjid kita dapat gred B,saya macam terpinga-pinga apa gred B..heran juga dibuatnya..saya xpaham..lalu dia mengajak saya keluar pintu masjid dan dia menunjukkan pelekat gred masjid tertulis gred B.xperasan saya bila masuk ke masjid..Jadi,tahap kebersihan masjid masih belum memuaskan..sepatutnya rumah ibadat ni,kita sentiasa menjaga kebersihan dengan baik.selalu bersihkan kawasan masjid,lebih2 lagi tandas tempat orang membuang air kecil atau besar..ada sesetengah tempat tandas masjid rosak dan tidak dibaiki..ini menyebabkan imej masjid terjejas..dengan mangkuk tandas tersumbat dan sebagai..saya harap ahli jawatankuasa masjid perlu ambil tindakan segera untuk membersihkan kawasan masjid dan adakan selalu aktiviti bergotong-royong..

No comments:

Post a Comment