Sunday, February 28, 2010

Penat tapi tetap bersemangat

Malam semalam sampai rumah dah lewat malam dari penang,pagi ni pulak ada kuliah di UM.Memang terasa penat sangat..set jam di hand fon pada pukul 5.30 pagi..cadang nak gerak awal ke UM..alarm hand fon tepat berbunyi pukul 5.30pagi,mata berat nak buka,badan pun terasa letih lagi..sedar-sedar dah pukul 6.30pagi,bergegas bangun,mandi dan solat suboh.perancangan awal nak bangun pukul 5.30pagi tapi letih sangat terlajak waktu..ermm..

Kelas pagi ni start pukul 8.00pagi,kelas bahasa arab.saya gerak dari rumah sudah pukul 7.30pagi..memang dah xsempat nak ke kelas bahasa arab..ni pertama kali xpergi kelas bahasa arab..ermm..xpela nak buat macam mana kan..semangat juga pergi ke kuliah biarpun dalam keadaan penat..malam tadi tido 4jam sahaja..saya drive dari rumah ke bandar bentong,kemudian parking kereta di belakang bus stand bentong.Saya pergi ke KL dengan menaiki bas central pukul 8.00pagi.Lepas bayar tiket dalam bas,saya terus lelapkan mata,sedar-sedar dah sampai KL.pukul 9lbh saya sampai KL.Sampai hentian bas pekeliling saya terus menaiki Star LRT menuju ke Masjid India,dari Masjid India saya tukar train Putra Lrt ke Universiti.Sampai Universiti saya berjalan kaki menuju ke pintu pagar UM,menunggu sahabat baik saya datang jemput (abg johar).kebutalan saya sampai kelas bahasa arab baru habis dalam pukul 10pagi.rugi tu memang rugi..xpela,boleh tanya kawan.

Pada awalnya rasa macam 50-50 nak pergi ke kuliah tapi kuatkan semangat dan lawan sifat malas..kalau tak pergi ke kuliah banyak rugi...abg johar cakap tadi pelik juga selalu saya akan mesej dia kalau nak tumpang pergi ke kuliah,dia tunggu juga k masjid UM..dia cakap mungkin saya bawa kereta sendiri..rupanya saya lewat pergi ke kuliah..kawan-kawan kelas bahasa arab ramai bertanya kenapa saya xmasuk ke kelas bahasa arab pagi tadi..saya cerita la pada diaorang sebab kenapa..kak mun cakap,xceria kelas tanpa saya..saya tergelak tadi..hehe..

Alhamdulillah dalam 2kelas hari ni,saya tak rasa mengantuk biarpun tido dalam masa 4jam sahaja..syukur alhamdulillah..banyak ilmu yang pensyarah berikan..kalau la saya tak pergi ke kuliah hari ni mesti saya rugi sangat-sangat..balik dari kuliah tadi,sempat juga saya pergi ke Masjid Negara ada ekspo Halal 1Malaysia,letih-letih jalan lagi..hehe..Tadi jumpa sahabat FB saudara Sauful Hisyam Omar di sana,dia berniaga di ekspo..dah 3hari ekspo tu bermula dan hari ini penutupan..ramai orang datang tadi biarpun petang tadi hujan lebat di KL..lama juga saya berborak dengan abg saiful tadi..solat magrib di Masjid Negara..pukul 8.30pm gerak balik bentong..balik rumah nak rehat puas-puas..selamat malam..sekian..

No comments:

Post a Comment